Summa sidvisningar

onsdag 1 augusti 2012

Hej igen!

Hoppas ni alla har haft ( och fortfarande har )  en riktigt skön sommar! Själv är jag inne på sista semesterveckan och måste säga att vi har haft det superskönt!
 Här i bloggen har det dock varit tvärdött, vilket beror på att det varit lika tvärdött på pysselfronten. Har varit hemifrån i drygt 4 v helt utan pysselsaker, och en så lång avhållsamhet har inte inträffat på 3 1/2 år, dvs sen beroendet slog till :)!

Inte har det hunnit bli så mycket gjort sen vi kom hem heller men nu har vädret inbjudit till en sejour i källaren och pysselhörnan så jag ska strax bege mig dit. 

I väntan på att det ska finnas nåt nytt och fräscht att visa så tänkte jag fortsätta blogga ikapp lite gammalt. Det mesta har nog synts antingen hos Pysseltagen eller hos StampARTic tidigare men inte här, och för min egen del tycker jag det är lite bra att ha alla alster samlade på ett ställe för överblickens skull :). 

Först ett konfirmationskort med Distress stain-bakgrund.


 Stämplarna på bakgrunden kommer från North Star Stamps som generöst sponsrade StampARTic i våras och textstämpeln från Pysseldags, som jag hade nöjet att gästa i maj. Alla stämplar embossade med Aged embossing enamel  Black.  Hemgjorda rosor.

Stämplad insida. Texten inuti kommer från Inkido:


Även nästa kort är med stämplar, både text och motiv, från North Star Stamps:


Testade ett "nytt grepp" och stämplade motivet med "hudfärg" , Tattered Rose, för att få så osynliga linjer som möjligt, och färglade sen med Prismapennor. lite pillrigt dock att fylla i växtligheten mm som jag inte ville ha rosa :)



Papper från Maja Design.
Insida:


Avslutningsvis idag ett kort till ett litet färskt kusinbarn, Linnéa: 


Motivet är från Lily of the Valley som sponsrade StampARTic med digistämplar ivåras, bl a denna söta nalle, färglagd med Prismapennor.




Nu ska jag äntligen bege mig ner till mitt skrivbord, det kliar i fingrarna :)...

Ha en skön onsdagkväll!!

KRAM!

Eva

2 kommentarer:

  1. Så fina kort du har gjort! Skönt med lång ledighet. Men kan tänka mig att det kliar i fingrarna efter att få pyssla igen. Jag har varit borta mestadels av sommaren, men varit hemma någon dag emellan så då har jag passat på att pyssla lite.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilka ljuvliga kort,gillade att du satt lite prickar på blommorna;9 ska nog testa den ideen;)

    Kram
    Erika

    SvaraRadera