Summa sidvisningar

måndag 28 maj 2012

Jippiii!

Upptäckte idag att min lilla kalv i förrra inlägget gick och VANN  veckans MDUC !!
Lycklig och överraskad med tanke på mängden galet snygga bidrag :)! Tar därför tillfället i akt och visar den igen fast en bild i dagsljus utan den förhatliga blixten, hihi!:


Mors Dag är nu avklarad och eftersom jag förutom 1 st egen mamma har 2 st svärmödrar, en äkta och en "plast" (=behov av 3 morsdagskort) , så får måndagens inlägg både hos Pysseltagen och Pysseldags bli just Morsdagskort.

Först det till Pysseltagen:


Detta gjordes för ovanlighetens skull med extremt god framförhållning på scrapträffen i Ö-vik i mars (och vann faktiskt också en tävling :) ) en lånad stämpel ( Tack Malin!) och papper från FabScraps. Mer detaljer i Pysseltagens blogg.


Nästa Morsdagskort, istället gjort i absolut sista sekunden, till Pysseldags:


Stafflikort med digimotiv från Squigglefly, färglagt med Prismapennor på Kraft CS. Ovan med blixt, nedan utan, vilket förklarar färgskillnaden...


Mer detaljer om detta kort alltså i Pysseldags blogg.


Tänkte mig att detta också skulle få bli bidrag till denna veckas tävling hos Make it Colourful- Colour on Kraft.

Nehej, huvudstupa i säng alldeles för sent- en hård jobbvecka väntar... 

Ha en skön måndag!!

KRAM! 
Eva







8 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilka underbara kort!!
    Vad kul att du vunnit, stort grattis!! Det första kortet är superfint, härlig stämpel!

    På det andra kortet är det ju bara en för söt lite mus, ha-begär direkt,hihi.

    Kram Iffa

    SvaraRadera
  2. Vilka ljuvliga underbara kort gillar dom super mycket ....
    Du kan det där med färgläggning ser jag .........

    Pysselkramar

    //anneli

    SvaraRadera
  3. Mycket fina kort - samtliga. Verkligen bra gjort. Känn dig stolt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Måste bara få säga - vet du vad du är bäst på? Det är de härliga djurmotiven som du bara får till på ett sätt som ingen annan kan! Så rena mjuka linjer och färger och de blir så personliga! Edwardkortet är oslagbart! Såååå ljuvligt! Jag kikar snart in igen och kollar vidare för att få lite glädje.
    Ha en rikitgt bra dag!

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten!
    Det här är en av mina favoritbloggar så jag har en award till dig på min blogg =0)

    SvaraRadera
  6. Hej Eva! Har också köpt prisma colour pencils.
    Jag undrar vad använder du, när du tonar ut färgen (ngt istället för gamsol) Hoppas på svar/Tuula

    SvaraRadera
  7. Tack tjejer för era goa kommentarer, blir så glad :)!Och tack Sara för awarden förstås, måste klura lite på vilka jag ska skicka den vidare till.

    Tuula- som förtunning använder jag "Beckers A", gjorde en tutorial för Pysseltagen för ett tag sen där det finns en bild på flaskan om du vill kolla: http://pysseltagen.blogspot.se/2011/11/tips-prismacolor-pencils.html

    Annars använder jag nästan mer och mer "burnish"tekniken, går tillbaka och blandar med
    en ljusare penna, ffa på Kraft. Eller en mix av de olika sätten. Hoppas du hittar det som funkar för dig :)!

    SvaraRadera
  8. Vilket superfint färglagt motiv, och vilket härligt somrigt kort! Superfint!

    SvaraRadera